Categories
Genel

Perakende satış hacmi arttı

Türkiye İstatistik Kurumu, mart ayına ait perakende satış hacmi endekslerini açıkladı.Buna nazaran, mevsim ve takvim tesirlerinden arındırılmış …

Türkiye İstatistik Kurumu, mart ayına ait perakende satış hacmi endekslerini açıkladı.

Buna nazaran, mevsim ve takvim tesirlerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, martta bir evvelki aya nazaran yüzde 1 arttı.

Kelam konusu ayda, besin, içecek ve tütün satışları yüzde 1,1, azık dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,7 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,8 azalış kaydetti.

Takvim tesirlerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi martta geçen yılın birebir ayına nazaran yüzde 3,8 azaldı. Bu periyotta azık, içecek ve tütün satışları yüzde 0,6, besin dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 5,4, otomotiv yakıtı satışları yüzde 4,1 düştü.

Perakende ciro

Mevsim ve takvim tesirlerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro martta bir evvelki aya nazaran yüzde 3 arttı. Tıpkı ayda azık, içecek ve tütün satışları yüzde 2, besin dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 3,7, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,7 artış kaydetti.

Takvim tesirlerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro, martta yıllık bazda yüzde 16,3 arttı. Bu periyotta besin, içecek ve tütün satışları yüzde 19, azık dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 15,8, otomotiv yakıtı satışları yüzde 13,8 artış gösterdi.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *